آتش نویسندگی و چالش جدید شاهین

هر نویسنده در درونش آتشی دارد که در حال سوختن است.؛آتش نویسندگی. آزادنویسی روزانه همانند پاشش نفت بر روی آن آتش است. می‌توان با این دید نگاه کرد که اگر در بین کارهای روزانه‌مان آزادنویسی‌هایی هرچند کوتاه داشته باشیم این آتش هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. آتش آزاد نویسی در سرمای طاقت فرسای «کاغذ سفید» نویسنده از یخ زندگی نجات می‌دهد.

چالشی که اخیراً در پیج شاهین کلانتری تجربه کردیم از جنس همین پاشش‌های کوچک ولی مداوم بر روی آتش نویسندگی‌مان است. این چالش اجازه نمی‌دهد که آتش ما خاموش شود و ما درگیر سرما شویم.

معرفی چالش

این چالش از پنج قسمت پنج دقیقه‌ای تشکیل شده است. در بین کارهای روزانه‌مان، پنج دقیقه بر روی کاغذهای باقی‌مانده از دفترها و کاغذهای بلااستفاده آزاد نویسی می‌کنیم. به این ترتیب که پنج روز پشت سر هم، هر روز پنج بار و هر بار پنج دقیقه این کار را انجام می‌دهیم. این آزادنویسی می‌تواند به صورت نامه‌نگاری باشد، می‌تواند نوشتن روحیات باشد. می‌تواند نوشتن چیزهایی مانند لیست‌های مختلف باشد. می‌تواند صرفاً برون‌ریزی باشد. هیچ تفاوتی در متن ندارد. تنها اینکه باید پیوسته و بدون توقف باشد و تا حد ممکن هم سریع باشد.

چگونه آن را مؤثر تر انجام دهیم

هنگامی که میخواهیم شروع کنیم و پنج دقیقه‌مان را آغاز کنیم، باید از عوامل حواس‌پرتی به شدت پرهیز کنیم. مهم‌ترین عامل حواس‌پرتی این روزها یعنی گوشی موبایل را کنار می‌گذاریم یا خاموش میکنیم تا نتواند حواس ما را پرت کند.

مورد بعدی اینکه در قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار کاغذهایمان را قرار دهیم. تا زمانی که نیاز به نوشتن داریم و فرصتی برای نوشتن حاصل می‌شود. کاغذ دم دست و آماده باشد و نیاز به جابجایی نباشد.

مورد مهم این‌که سعی کنید لذت ببرید. مهم درست یا غلط بودن کار نیست. این کار درست یا غلط بودن ندارد. همیشه «یک» بهتر از «صفر» است. حتی یک «یکِ منفجر» بهتر از یک «صفر تر و تمیز» است.

دنبال چه نتیجه‌ای باشیم

همانطور که در بخش اول اشاره شد این کار باعث می‌شود هیچکاه آتش نوشتنتان خاموش نشود. همیشه دست به قلم و آماده تولید نوشته‌تان باشید. همیشه حس کنید که آماده هستید که بنویسید. نتیجه این چالش فوق‌العاده است. به شدت پیشنهاد می‌کنم که آن را انجام دهید. به شاهین کلانتری اعتماد کنید پیشنهاداتش عالی‌ است. سعی کنید هرطور شده حداقل یک‌بار این چالش را انجام دهید. ابداً کار سختی نیست، روزی فقط بیست و پنج دقیقه زمان می‌گیرد که اگر یکی از آن‌ها بعد از بیدارشدن از خواب و دیگری را پنج قبل از خواب بنویسید. در نهایت فقط سه تا پنج دقیقه در میانه روز کافی است تا این چالش بی‌نظیر انجام شود.

حالا نوبت شماست. در قسمت کامنت‌ها به ما بگویید چه نتیجه‌ای از این چالش هیجان‌انگیز گرفتید. این چالش چطور به آتش نویسندگی شما کمک کرد. چقدر آن را دوست داشتید؟

18 دیدگاه دربارهٔ «آتش نویسندگی و چالش جدید شاهین»

  1. سلام. مطلبتون عالی ودر عین کوتاه بودن، گویا بود. واقعا این چالش باعث شد تا من این چالش رآ به لیست کارهای همیشگیم اضافه کنم و فعلا در مرحله انجام آن به مدت بیست و یک روز هستم تا این عادت در من دائمی شود.از طرفی این نوشتن ها، فشاری را که هر روز احساس میکردم و نهایتا سعی میکردم با پرخوری و موزیک گوش دادن برطرف کنم را نه تنها کم کرد بلکه توانستم از دل این نوشتن ها، شخصیت اصلی و عملگرای خودم را بیرون بکشم و حال خودم را خوب کنم

    1. بسیار عالی و جذاب. موفق باشید.
      بله من هم تصمیم دارم بعد از اینکه چالش تموم شد متوقف نشم و ادامه بدم

  2. من ۲۵ دقیقه برام زیاد بود😁 خودم انعطاف پذیرترش کردم و حداقل یک ربع تا نیم ساعت! اگه یک ربع هم نوشتم روزم رو علامت میزنم.
    خیلی حس خوبیه ! حس مفید بودن داره برام! نزدیک شدن به آرزوهام

  3. زينب فولادي

    من اين چالش رو كامل انجام ندادم متاسفانه،
    اما الان انگيزه گرفتم؛ و انجام ميدم
    تو همين ساعت باقي مونده امروز

    ممنون🌺

  4. امنه نواب

    متنتون مثل همیشه عالی
    برای من این چالش حکم قرص مولتی ویتامین رو داره وقتی هر دفعه مینویسم کلی انرژی میگیرم

  5. زینب ریگی

    من هم شرکت کردم و می‌خوام ادامه بدم.
    فوق‌العاده کاربردی و جذابه. اگه وقتم نداشته باشی ۵ دقیقه زمان اندکیه ولی تو می‌تونی به عشقت که نوشتنه برسی حتی برای ۵ دقیقه و در وسط شلوغی.

    1. درود بر تو
      به نظرم امتحانش کن. وقت زیادی نمیگیره ولی تاثیر فوق العاده ای داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *