باران رحمت خلاقیت

باران چگونه تشکیل می شود؟

باران بعد از سرد شدن بخارهای جوی تشکیل شده و بر زمین می‌بارد. منبع اصلی تولید باران دما و رطوبت است. یا کمی ساده‌تر، هنگامی که ابر در آسمان به مقدار کافی باشد. به همراه دیگر عواملی که نیاز است تا باران ببارد، جمع شده و تشکیل توده‌ای ابری بدهند باران می‌بارد.

ولی ما که کارشناس هواشناسی نیستیم، هستیم؟

پس فهمیدیم که هنگامی که ابر تشکیل می‌شود و کمی هم هوا سرد ولی رطوبت زیاد است باران می‌بارد. آیا همیشه؟ نمیدانیم.

برای اینکه آب باران جمع کنیم باید همیشه کاسه مان آماده باشد. باید همیشه این ظرف‌های جمع‌آوری آب را دم‌دست داشته باشیم. تا هنگامی که باران می‌بارد بتوانیم سریعاً آن را در آورده و آب را جمع کنیم.

خلاقیت کجای این داستان قرار دارد؟

خب خلاقیت هم همینطور است. باید همیشه کاسه گدایی در دست آماده باشید. تا زمانی که خلاقیت وجودتان غلیان می‌کند، سریعاً آن را گرفته و در کاسه بریزید وگرنه روی زمین می‌ریزد و حیف و میل می‌شود.

اگر باران بیاید و شما آماده نباشید در نهایت چیزی از این رحمت الهی نصیب شما نمی‌شود.

در هر صورت باید آماده باشید. حتی اگر هوا آفتابی است. ممکن است در حالی که حواستان نیست ابری در آسمان پدیدار شده و ببارد.

مشکل زمانی بدتر می‌شود که می‌فهمیم نمیتوانیم تمام روز به آسمان خیره شده و منتظر بمانیم. هنگامی که نمیتوانیم به آسمان نگاه کنیم ممکن است تشکیل ابر و بارش باران را از دست بدهیم.

پس همیشه آماده باشید. آماده یک بارش حسابی. قلم به دست منتظر جوشش خلاقیت و بارش آن باشید.

یکی از بهترین راه‌هایی که میتوانید انجام دهید این است که همیشه لپ تاپ خود را روشن نگه دارید. یا قلم و کاغذ را در دسترس خود داشته باشید. تا زمانی که این باران شروع به باریدن می‌کند سریعاً کاسه خود یعنی قلم و کاغذ را در بیاورید و آن را جمع کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «باران رحمت خلاقیت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *