اهمیت تکرار در کتابخوانی

استاد کلانتری در لایو امروز در مورد اهمیت تکرار صحبت کردند. تکرار کتاب‌هایی که برای ما مفید هستند. با تکرار کردن میتوانیم چیزها را عمیقاً تر و بهتر بفهمیم. گاهی کتابی را تازه تمام کرده‌ایم. و هنگامی که کسی از ما سؤال بپرسد در چه موردی بوده است ما هرچقدر هم که فکر می‌کنیم نمیتوانیم پاسخ مناسب و شایسته‌ای بدهیم.

نکته اصلی این است که باید کتاب‌های پراهمیت را تکرار کنیم. مطالب و کتاب‌هایی که برای ما مناسب هستند و به درد ما میخورند را باید چندین و چندبار خواند. البته این را هم باید در نظر داشت که گاهی کتابی که برای یک نفر خوب است برای دیگری مناسب نیست.

کمی با خودم فکر کردم و دیدم که در این مدت اهمیت تکرار را فراموش کرده بودم. شاید نیاز است کمی در برنامه کتاب‌خوانی‌ام تجدید نظر کنم. شاید بهتر باشد بیشتر بخوانم و بنویسم.

شاید وقتی به زندگی هنری‌مان بنگریم. می‌بینیم که علاقه مان به کتاب خواندن کم شده است. دیگر حال و حوصله کتاب خواندن نداریم شاید نیاز باشد که سری به کتابخوانه شخصیمان بزنیم. کتاب‌هایی را که دوست داریم را بار دیگر مرور کنیم.

مرور کتاب‌های مورد علاقه علاوه بر اینکه باعث می‌شود از مزایای تکرار بهره مند شویم،‌ همچنین باعث لذت بردن بیشتر ما از کتاب‌ها نیز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *