زندگی کارمندی خوب است یا بد

زندگی کارمندی خوب است یا بد؟ اصلاً باید این مدل زندگی کنیم یا نه. کارمندی یعنی اینکه زیر نظر شخص دیگری به نام کارفرما مشغول به کار باشی. در این مقاله قرار نیست به این نتیجه برسیم که کارمندی خوب است یا بد.

کارمندان موظف هستند سر ساعت خاصی در محل کار حاضر شوند و تا ساعت مشخصی به کار مشغول باشند. با توجه به قانون کشورهای اروپایی به این‌گونه کارها شغل ۹-۵ هم می‌گویند. یعنی کارهایی که راس ساعت نه صبح شروع می‌شوند و تا پنج عصر ادامه دارند. این دسته کارها انرژی و وقت زیادی را می‌گیرند و معمولاً رشد بزرگی را در پی ندارند. در صورتی که رشدی هم برای آن‌ها متصور باشیم، در نهایت در همان شرکت یا سلسه مراتب مشابه ترفیع پیدا می‌کنید و این سبک کارکردن زیر پرچم آن شرکت یا شرکت‌های مشابه ادامه می‌یابد.

کارآفرینی یا کارمندی

در سالهای اخیر کلمه‌ای بر سر زبان‌ها افتاده است به نام کارآفرینی. مشکلات کارمندی از یک طرف و عدم کنترل کارمند بر روی شغل و سطح درآمدی او باعث شده است در این سالها بسیاری به دنبال کارآفرینی باشند. از کارمندی فراری باشند و به سمت یک زندگی متفاوت گام بردارند.

کارآفرینان کنترل کاملی بر روی سطح درآمدی خود دارند. با وجود ساعات زیاد کاری و صرف انرژی فراوان پس از راه‌اندازی کسب و کار و هنگامی که به اندازه کافی رشد کرد. درآمد آن‌ها بصورت تصاعدی بالا می‌رود.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند کارآفرینی به معنای ثبت شرکت و استخدام چند نفر کارمند است. و سپس شما به عنوان کارآفرین پول پارو می‌کنید. آن هم در حالی که درون ویلای ده هزار متری خود کنار استخر دراز کشیده‌اید و آب میوه میل می‌کنید.

این تفکر باعث شده بسیاری شغل‌های کارمندی خود را رها کنند و به دنبال کارآفرینی باشند. کارآفرینی مانند هر سبک کاری دیگری مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد. برای مثال در شروع کار کارآفرینان مجبور هستند ساعات طولانی و روزهایی بدون تعطیلی را کار کنند تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

طبق آمار نود درصد کسب و کارها در سال اول ورشکست می‌شوند. نود درصد شرکت‌های باقی‌مانده نیز تا سال پنجم شکست می‌خورند. پس کارآفرینی ریسک بالایی را می‌طلبد. و همچین روحیه بی نهایت قوی و قدرتمند برای تحمل شکست‌ها نیاز دارید تا در مقابل نه‌هایی که از گوشه و کنارها میشنوید امید خود را از دست ندهید.

کدام بهتر است

بگذارید خیالتان را راحت کنم. هیچکدام بهتر از دیگری نیست. باید دید هدف شما از زندگی چیست و اینکه دوست دارید چکار کنید. کسانی که راه ایجاد کسب و کار را یاد می‌گیرند و می‌توانند کسب و کار بزرگی را به خوبی ایجاد کرده و آن را رشد دهند. می‌توانند پول بسیار زیادی را بدست آورند. از طرفی کسانی که سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را یاد می‌گیرند و در آن حرفه‌ای می‌شوند باز هم می‌توانند درآمد خیلی خوبی داشته باشند.

برای شخصی که می‌تواند ریسک زیاد به همراه ساعات طولانی کار را تحمل کند. عاشق نه شنیدن است. و آنقدر سمج است تا در زمینه‌ای که دوست دارد بتواند تمام مشکلات را تحمل کند. کارآفرینی برایش مناسب است. برای کسانی که توانایی درگیری زیاد با شغلشان را ندارند. و به ساعات استراحت روزانه نیاز دارند. به مسافرت‌های گاه و بیگاه علاقه دارند، برای آن‌ها زندگی کارمندی مناسب‌تر است.

با این تفاسیر، کدام سبک زندگی برای شما مناسب‌تر است؟

2 دیدگاه دربارهٔ «زندگی کارمندی خوب است یا بد»

    1. مائده جان نمیدونم چقدر واقعا میتونی توی این وادی کار کنی.
      کتاب های کیوساکی مخصوصا هوش مالی ش رو بخون. البته اول از پدر پولدار پدر بی پول شروع کن.
      موفق باشی.
      و اینکه نیازه که از فروشندگی شروع کنی!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *