تولید محتوای متنی

یک قدم به سمت تولید محتوا

امروز صبح زنگ ساعت مرا از خواب بیدار کرد. بلافاصله با جهشی بلند گوشیم را در دست گرفتم. صدایش را خاموش کردم تا مبادا با حمله لفظی اطرافیان مانند پدر، مادر و خواهرم روبرو شوم. همانطور که گوشی را در دست داشتم. چشم‌هایم سنگین شد و دوباره به خواب رفتم. دوباره با صدای بلند گوشی – این بار در دستم روبرو شدم. به یاد آوردم که طبق عادت با فاصله چهار دقیقه دو تا زنگ بیدار باش برای ساعت تنظیم کرده‌ام.

این چهار دقیقه بسیار مهم است. چهار دقیقه‌ای که اگر فاصله شان کمتر از این باشد باعث می‌شود خواب به طور کامل از سرم نپرد. اگر بیشتر از این باشد در نهایت به این امر منجر می‌شود که بین دو زنگ دوباره به خواب می‌روم و باز هم در نهایت همان سستی را برایم به ارمغان می‌آورد.

بلافاصله پس از قضای حاجت ناگهان این ایده در ذهنم شکل گرفت که اکنون که زمان خالی بیشتری دارم چرا به سراغ تولید محتوا نمی‌روم.

پس از شستن دست‌ها به اتاقم برگشتم. روبروی خودم نشستم و به حرف‌هایش گوش کردم. ریشی خاراندم و سری جنباندم. چند بار اوهوم کردم و در نهایت کله کچل خیالم را ماچ کردم و به او و ذهن خلاقش احسنت گفتم.

صبحانه را با حواس‌پرتی خوردم. هیجانم فروکش نمی‌کرد. سریع وسایلم را جمع کرده به اتاق کارم رفتم. در را که بستم با خود گفتم الان نوبت کار کردن است.

لپ تاپ را باز کردم و شروع کردم به نوشتن. راستش در این مدت یاد گرفته‌ام، هنگامی که میخواهم تصمیمی بگیرم، بجای فکر کردن روی هوا روی کاغذ و کلمات فکر میکنم. چیزهایی که در ذهن دارم را مینویسم. به این ترتیب فکرها به کلمه تبدیل می‌شوند. آنجا میتوان آن‌ها را از بیرون نگاه کرد و در مورد آن‌ها تصمیم مناسبی گرفت.

کار هر مرد نیست تولید محتوا کوفتن!

تولید محتوا شغل آسانی نیست. تا حدودی سخت هم هست. باید مدام در حال تولید کردن باشی. از قوه نویسندگی‌ات به نحواحسن استفاده کنی و خود را مقید به انجام کارها در زمانی محدود بدانی. به این ترتیب میتوانی کارت را به خوبی انجام دهی.

در چند سال اخیر تولید محتوا در شکل‌های گوناگون وارد بازار کار شده است. بسیاری به دنبال یادگیری آن بوده و هستند. بزرگان این حرفه درآمد خوبی دارند. ولی از همه چیز مهم‌تر در هر شغل و حرفه‌ای علاقه به آن است. اگر به آن علاقه‌ای ندارید و دوست ندارید ساعت‌ها با نوشته‌ها و کلمات سروکله بزنید، پس این شغل برای شما نیست. و به درد شما نمیخورد.

برای ورود به دنیای تولید محتوا راه‌های زیادی است. از دوره های حضوری، غیرحضوری و غیره گرفته تا یادگیری صورت خودخوان و ویدیوهای یوتوب. ولی در مجموع هرچقدر هم آموزش ببینید، راز تولید یک محتوای خوب داشتن تجربه و دانستن راه‌های نوشتن و تولید محتوا است.

مغز مانند عضله‌ای است که باید برای تولید محتوا آماده باشد. نیاز است که مغز را طوری تربیت کنید که محتواهای مورد نیازتان را با کمترین زمان و بیشترین کیفیت تولید کند. محتوا باید به شکلی تولید شود که هم خواننده را جذب کند و هم سایر شروط مربوط به محتواهای اصیل در بین موتورهای جستجو را داشته باشد.

البته این فقط در مورد محتوای متنی بود. محتوای صوتی،‌ ویدیویی و غیره نیز وجود دارد که آن‌ها هرکدام فرم خود را دارند. برای یادگیری هرکدام شاید نیاز باشد که کار با نرم‌افزار خاصی را یاد بگیرید.

دنیای تولید محتوا، دنیای بزرگی است که هنوز به اندازه کافی جا دارد و بازار آن نیز به شدت داغ است. در گوشه و کنار میتوان کارفرماهایی را دید که در به در به دنیال تولیدکننده محتوای حرفه‌ای و کارکشته هستند. شاید وقت آن رسیده که شما نیز به این موضوع نیز بصورت جدی فکر کنید.

10 دیدگاه دربارهٔ «یک قدم به سمت تولید محتوا»

    1. سلام
      چشم آقای قائدی،‌
      فعلا دارم مطالعه میکنم بیشتر یاد بگیرم.
      مرسی که سر زدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *